Lääh-puuh- ja ahistus!!!

Maha on turvonnut kuin jalkapallo, koko ajan saa juosta vessassa ja uuvuttavan täysi olo. Klo 5 herätys ja aamu käynnistyi kotijumpalla. Fiilis on hyvä. Kunnes on aamupalan aika ja tuijotan ISOA kipollista rahkaa, mustikoita ja mansikkakeittoa. *huoh*  Maha tuntuu täydeltä jo valmiiksi ja tämä määrä pitäisi kumota.

Uskomatonta että dieetillä syöminen on näin vaikeaa. Superdieetin valmentajat kyllä lupaavat, että isot annoskoot eivät jatku ikuisuuksia ja hyvä niin. Täyttä tuskaa on yrittää saada alas kaikkea sitä mitä ohjeissa sanotaan.

Normaalisti odottaisin torstaina jo tulevaa lauantaita, joka on jo jonkun aikaa ollut minulla ns. "mässypäivä". Viikon olen aina syönyt normaalisti välttäen herkkuja, leipää, pastaa/riisiä/perunaa ja rasvaisia ruoka. Toisaalta nyt jos ajattelenkin suklaata tai karkkia niin ei todella voisi vähempää kiinnostaa! Ehkä tämä dieetti siis toimii, kun näitä mielitekoja ei pääse syntymään.

Minua pyydettiin pohtimaan tilanteita, joissa syöminen riistäytyy käsistä. Olen normaalipainonen ihminen, jolla tavoitteena on lähinnä saada rasvakerrosta pienemmäksi ja lihaksia tilalle. Syöminen on mielestäni ollut ihan järkevää (normaalipainossa kun olen ollut jo vuosia). Hankalaa ajatella onko minulla tilanteita, jolloin mopo karkaa käsistä syömisen suhteen. No herkuttelen kerran viikossa ja joskus kauppareissulla sorrun johonkin suklaapatukkaan, mutta nämä kerrat ovat todella harvinaisia. Olen oppinut ohittamaan herkkutiskit kaupalla ja käännän pään pois.
Yleensä syy näihin sortumisiin on nälkä. Minulle ei mielestäni jää herkuttelu päälle. Jos syön juhlilla jotain niin ei minulle jää siitä hillitöntä tarvetta syödä loppu kuukausikin herkkuja. Myönnän olevani sokerihiiri, mutta mielestäni hallitsen tilanteen ihan hyvin. En ehkä niinkään tarvitse apua siihen että syöminen riistäytyy käsistä vaan siihen, että tiedän miten minun tulisi muuttaa päivittäistä ruokailuani. Tämä aamusyönti on esim. yksi opeteltavista asioista. En ole syönyt aamupalaa yläasteelta alkaen koskaa koulu/työ aamuna. Ehkä tämä aterioiden rytmitys on se juttu mihin minun pitää opetella.

No näillä ajatuksilla tänään päivään nro 4.